Melancholia

I Aktuellt berättade man om planeterna Jupiter och en till, som kommer riktigt nära nu, så att vi kan se dem tydligt, som blålysande himlakroppar kanske. Är det världens undergång som börjar? Är det dags att fläta en liten hydda av späda grenar - en anspråkslös men helgad sista boning, som ska skydda mig mot melankolin och ångesten just innan och när: KOMETEN KOMMER!!! Gudaskymmningen ska vara vacker, teatralisk (farväl grymma värld etc.), hjärtskärande ljuv - lika magisk och drömlikt romantisk som i Melancholia. Så ska jag - sekunderna innan jag och denna sjuka värld prängs i mindre beståndsdelar än atomer - sjunga, förnekelsefullt och insiktslöst - med stark och övertygande stämma ska jag sjunga; We shall overcome som day-yyay-jey, oh-o deep in my heart I do beleive - we shall overcome so-o-om day....



Poff!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0