Loppisfynd

I går var jag och några till hos fina Ulli på landet. Hon bor i ett drömlikt snickarglädjehus från förra sekelskiftet, med kakelungar och hela baletten. Ulli samlar på saker som andra inte vill ha - så förvarar hon ratet uppe  på loftet i ladan och anordnar loppis på sommaren. Vi fick vip-förhandstitt. Jag shoppade som en tok, till kompispris förstås. Bästa fyndet var ändå en Crecent från sjuttiotalet, med brun ram och med ett högt och blankt stålstyre!
 
 Denna bedårande vepa är stor, fast det syns inte här på bilden.
 
Underbara burkar - som att resa tillbaka i tiden trettiofem år.
 
Och så kunde jag inte motstå denna groteska tingest, mest på grund av den roliga detaljen med scotten i kopplet. Och jag måste erkänna att jag liksom gillar de inte så lite kitchiga kinagrejerna med importstämplar. Jag har några sedan förut...
 
Hysterisk china-baby. 20 kronor på Kupan. Den är verkligen ful, men charmen finns där. Och vissa ger 250 kronor på Tradera för ett exemplar. Det finns således ett visst samlarvärde. Oscar fick en liten kille ur samma serie, när han föddes.
 
Sedan finns det en kattkollektion också. Probably ännu tackigare än babyserien. 20 kronor på Kupan.
 
 
Ja,
 

Kommentarer
Postat av: jana

jag älskar fina porslinsgrejer, har några rokokodamer och herrar men alldeles för få djur

Svar: Då ska jag hålla utkik efter fina djur, när jag gör mina rejder på second hand haken. Puss
senblommning.blogg.se

2012-07-02 @ 11:13:56
URL: http://ifilmernajagser.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0