Eftertraktad strålning

Jag är inne i en tankspridd fas (?) nu.  Mycket av det jag gör blir upp och ned eller på tvären. Jag är fumlig och emellanåt näst intill kolerisk. Efter jobbet i eftermiddag skulle jag sola lite i solarium i dessa regntider. Jo, det är sant, detta med att önska en len pepparkakshud tillhör nog den nya självupptagna och utseendefixerade livsstilen. Det är rent otäckt när man tänker på vart detta kan sluta.
 
Hur somhelst - jag kom in i den bastuheta solarielokalen och skulle växla mina tjugor till tior som solapparaterna tycker om. Jag matade in den första tjugan - och ingenting hände, inga tior skramlade ut bakon plastvisiret, så jag prövade att stoppa in en tjuga till (döh) som maskinen också slukade utan att ge någon respons. Då såg jag att det blinkade OFF på växelmaskinen. Den var alldeles avstängd, men tillika hungrig på papperspengar. Och ingen personal fanns till hands, eftersom det är ett obemannat solarium.
 
Jag bjöd de anonyma och frånvarande solarieägarna på fyrtio kronor och använde istället den lilla minibankomaten där man kan betala för den dödliga strålningen med kort. Så jag betalade för en stund i solarium nummer 1. Sedan märkte jag att dörren till solarium nummer 1 var låst. Det var alltså någon där inne. Jag tyckte det var för pinsamt att knacka på och säga - "dö, dä ä jag som ha betala nu rå", så jag smög skamset från solarielokalen och hoppades att den som solat i solarium nummer 1, vars strålning jag fyllt på, inte hade somnat i den cyberaktiga cylinderformade maskinen och sedan vaknade som grillad spädgris och med begynnande malingt melanom. Just som jag kom ut från solarielokalen tittade solen fram för första gången på flera dagar så jag satte mig mot ett träd och njöt.
 
Ja, det är snurrigt nu. Men jag har roligt åt mig själv.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0