En brilliant idé

Ibland tar jag mig friheten att freestyle-raljera. En dag, för inte allt för länge sedan, kom jag på hur jag skulle finansiera en juristexamen. Jo - genom att jag begår ett allvarligt ekobrott, alternativt rånar en bank. Låter sedan en kumpan gräva ned bytet, innan jag anger mig själv till polisen. Sedan blir jag dömd till fem års fängelse - får eget rum, tillgång till gym, 3 lagade mål mat på regelbundna tider, kabelteve och - om jag är riktigt snäll -  förmodligen också ett internet. Och sedan får jag studera gratis, inget CSN, inga skulder - bara statliga pengar och massor av kunskap.

En arbetskamrat undrade om jag inte skulle sakna friheten där bakom gallret. Nä, är svaret. Det skulle inte vara en så stor avvikelse från hur vardagslivet levs i dag. Jobbar, äter, sover och älskar att bara slappa hemmavid under ledigheterna. Sedan, när jag muckar är jag på intet vis fucked for life. Jag blir säkert antagen av advokatsamfundet på stuberten. De uppskattar säkert en ex-con, som vet drillsen, som medlem. Sedan gräver jag upp miljonerna ur marken och öppnar egen advokatfirma med människorättsinriktning. Fast ibland måste jag förstås försvara någon brottsling hit eller dit, för att få det att gå runt. Då väljer jag att defenda de brottslingar som stulit från de rika för att ge till de fattiga. Robin Hoodsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0