Självhjälpen


Efter en tids nedsunkning gick jag och grannen på en långpromenad i vårvintersolen. Det var fantastiskt!

Ibland måste man ta sig för saker som initialt känns jobbiga. När det är som allra värst måste man trots allt orka agera mot sin bristande vilja. Ta sig ur den onda spiralen, som ringlar sig enkelriktat nedåt. För mig innebär ond spiral; medvetenhet om vad som hjälper, men total avsaknad av motivation till att göra vad som krävs för förbättring - och då känner jag mig ännu sämre, som en looser, som inte ens kan ta ansvar över sitt eget välbefinnande.

Nu känner jag mig duktig och ordentlig som mäktade vara lite akut lösningsfokuserad.


Mjuka snödynor, som mjukglass!


Snö som kristaller - nej diamanter!



Jag med litet knappnålshuvud, shoppingpåsar och med skidspåret över benen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0