Min sommar


Min sommar. Elva veckor av knapptryckande, telefonpratande, orientering (då när jag med hjälp av en hitta-punkt-se-kartutsrkift letar upp pensionären i nöd).

Nu har jag mer koll på jobbet, men inte desto mindre att göra tyvärr. Ibland känns det hopplöst att jag har längre tid kvar till pensionen än jag redan levt. Och just nu känns det som att livet varit ofantligt länge alleredan.

Många gånger promenerar jag sista etappen av min långa pendling hem från jobbet. På vägen passerar jag en fyrkantig och vit pingstkyrka. Varje dag förmedlas ett nytt visdomsord på en digital tavla utanför porten till denna Guds fria kyrka. Jag blir glad och känner viss förtröstan när jag tar in de hoppfulla budskapen och jag känner alltid ett styng av förväntan när jag vet att jag närmar mig och ser den orange texten skymta mellan björkars blad. Också när jag åker förbi i bussen försöker jag hinna läsa dagens ORD i farten.


Dagens ord

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0