Ambitiös vikarie

Jag har jobbat hela helgen. Ville göra lite släpande småfix och fila på någon viktig utredning. Och min kontroversiella övertid blir nog orimligt kostsam för staden, med tanke på att jag satte igång någon-tänker-bosätta-sig-på-kontoret-larmet igår kväll klockan arton. Tydligen får man inte befinna sig i byggnaden efter klockan sex på helgerna - men hur skulle jag veta det? Jag ringde bevakningstjänsten och sade vad som inträffat, men då frågade mannen i telefonen - inte utan visst hån i rösten - om jag hade en kod och jag svarade nej. Ja, då kunde jag inte återställa larmet, utan det skulle bli (dyr) utryckning. Och nu kostar securitas lilla onödiga åtgärd skjortan, för stadsdelsnämnden.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0