Tisdagen den första februari

Jaha, då har F åkt tillbaka nedöver. Känns lite tomt, men jag åker ned redan på fredag. Det har känts lite oroligt på sistone, eftersom det varit oklart med vart vi ska bo därnere från och med mitten på denna månad. Men återigen ordnade det sig via Facebook. En gammal gymnasievän hörde av sig och erbjöd oss hyra hennes etta i Sollentuna. Känns som en sten lyfts från mitt bröst!

Jag pratade i telefon med gymnasievännen i nästan två timmar i gårkväll och det var verkligen spännande och intressant att höra hur hennes liv har utvecklats de senaste tio åren. Under samtalet väcktes många kära minnen från (den, i mitt fall, osedvanligt korta) gymnasietiden till liv. Vi erinrade oss att vi ständigt bantade på den tiden, men att vi, på grund av karaktärsdag som kunde härröras till inkonsekvens och ungdomlig försumlighet, nästan varje eftermiddag trillade dit på utsökta bakverk, som vi köpte och slukade på konditoriet som var beläget bara en rulltrappa ned i det stora köpcentrumet som låg i närheten av vår skola. Min karaktärssvaghet gällande syndiga inmundiganden kvarstår till viss del än idag, men jag har lärt mig att trixet är att inte banta, eftersom det åtagandet blir en press, ett prestationskrav som leder till en ångest som, av någon anledning, enbart kan dövas med napoleon- eller prinsessbakelser, hetsätning av lösviktsgodis eller överdosering av feta såser. Ha ha - ja, ibland motverkar metoden sitt eget syfte.



Se så vackert rosorna har slagit ut! 



Nu har jag även köpt hem tulpaner! Jag älskar dem! Deras sköra, rena, fruktigt fräscha fulländning!


Tulpaner är ett släkte som ingår i familjen liljeväxter. De är lökväxter med stora kronblad och sex ståndare. Växtens namn härstammar från det persiska ordet för turban.

Kommentarer
Postat av: Geiramal

Really great site man!!

2011-08-05 @ 07:31:39
URL: http://geiramal.blogetty.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0