Säkert, snabbt, stabilt - inga problem!

1. Posta brev, paket √
2. Gå till skolan och låna böcker och √
3. Plugga ikapp √ (fast i "onödan")
4. Handla √
5. Baka cakepops inför helgen, då jag vill bjuda svärfamiljen på ngt √ (pågående)
6. Vilket påminner mig om att jag måste ringa och bjuda dem hit/mig dit (nöjer mig med att ha en av pojkarna på söndag)

Allt gick planenligt. Snabbt, stabilt och jätte, jättebra!

Efter att ha arbetat med en släpande seminarieuppgift i nära fyra timmar, upptäckte jag dock att betyget var inrapporterat redan, trots att jag lagt ned minsta möjliga ansträngning på min del av grupparbetet och inte närvarat vid två av de obligatoriska seminarierna under den aktuella kursen. Jag kunde alltså ha fått en sjufemma (7, 5 hp) nästan gratis, om jag inte hade pluggat först och kollat betygen sedan. Ja, ja, jag får se seminarieuppgiftsskrivandet som ett värdefullt lärotillfälle jag inte gick miste om.

Jag var tvungen att ta bussen hem (fem hållplatser) från skolan, eftersom de lånade böckerna (varav en vägde som ett mindre spädbarn) inte lät sig bäras med svag och köldstel rygg kilometrarna hem. Jag satt, väl inpackad i bylsiga, nördiga, vinterkläder, långt fram i bussen (kanske var det på en sådan plats som, enligt skylten, främst är avsedd för äldre män med krumma ryggar och käpp). Längre bak i fordonet transporterades alla förhållandevis lättklädda, alkoholstinna och glada fredagsfirare. På bagagebänken intill min plats stod en halvfull ölburk och stank. Det var skönt att kliva av.



Idag var det tillsynes ingen skillnad mellan himmel och jord.







Kommentarer
Postat av: Nikolaidaniella

Cool site ... I like it :)

2011-10-25 @ 07:29:39
URL: http://nikolaidaniella.blogll.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0