Examen

De var jätte, jättenära att jag inte for på det obligatoriska seminariet i morse, men jag gjorde det i alla fall. Jag måste också i fortsättningen minnas hur det känns efteråt, när jag har genomfört det jag måste (och vill). Jag måste lära mig att tänka "ovanför" den omedelbara känslan och ta kloka beslut jämt. Nu är mitt mål att fixa den här jävla examen, trots att motivationen är lika med noll och att jag kommer att måsta jobba skithårt för att komma ikapp det jag missat sista månaden.

Och så lite självanalys...

Jag känner kanske inte lust inför den stundande examinationen därför att jag är alldeles för medveten om vilket svårt och krävande yrke som väntar mig. Eller så är det så att jag vet att jag i och med avslutad utbildning kommer att flytta till annan ort. Samtidigt som det är spännande att börja om är det ju jobbigt att flytta, riva upp sociala och situationsspecifika band. Sedan kan det också vara så att jag känner besvikelse för att det inte blir mer än såhär, inte märkvärdigare liksom. En epok i mitt liv är till ända och det är ju ett avsked också och jag gillar inte separationer.


Puss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0