Cake pops


Dessa Cake pops, eller klubb-kakor, består av citronsockerkakssmulor (en hel kaka) som jag blandade med lite (ca: 150 g) philadelphiaost. Sedan rullade jag bollar av degen, som sedan fick stå i frysen en halvtimme, för att i nästa moment träs på chokladdoppade pinnar. När de fastnat på pinnarna doppade jag dem i smält choklad och beströdde dem med roligt strössel. I dag provade Yngsten och jag att doppa vanliga havrebollar i ljus choklad och sedan strössla dem med kokos. Mums!



De är väldans barnvänliga, Cake-popsen!



Det var kallt ute, så vi var mest inomhus idag

Jag behöver umgås med ungar - de delar med sig energi. Nu har jag flyttat ut från sovrummet. Resten av lägneheten känns inte längre som ett kalt, sovande, ingemansland - och inte jag heller. I morgon kommer Äldsten och då blir det ytterligare energipåspädning!

Nu ska jag skajpa med mina systrar!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0