Rubriktorka

Gick och gick efter jobbet. Väglaget idag, en snorhal isbana med vatten uppepå, är en privatpraktiserande ortopeds våta dröm. Fast det finns nog inga ortopedentreprenörer (än) och då är det nog ingen ortopeds våta dröm. Hursomhelst är jag glad att jag klarade mig hem utan frakturer.

Imorgon åker jag med buss och hälsar på mina systrar i huvudstaden. Vi ska fira nyåret. Det ska vara uppklätt och hela faderittan. Trots att vi bara är de närmaste. Jag är ingen snofsdrottning direkt och ogillar alla tillställningar som inte tillåter mysbyxor eller åtminstone jeans. Så först tänkte jag  provocera de andra lite, skoja till det genom att införskaffa ett par glänsande guldpantalonger och kanske en leopardmönstrad akrylblus, men jag ändrade mig lite. I stället blir det en kort, veckad skinnkjol a' la romarriket och en lite lagom gyllene topp. Lite lustigt med stil. Det blir nog kul på nyår. Saknar mina systrar och Ogitron. Älskade lilla Oggi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0