Gardenparty


Ogitron glad hemma i Märsta.

Igår var det gardenparty med anledning av pappa och Katarinas bröllop, samt födelsedagar och inflyttning. Femtio pers fick plats i ett cirkustält. God mat förtärdes. Och tårta. Jag sjöng och tappade bort texten i alla låtarna, bortsett från i Cranberries-sången (Cranberries sitter i benmärgen - har nogsamt nötts in under melankoliska tonår). Men det gick nog ganska bra.

Farbror Lennart och jag ordvitsade på ämnet fekalier. Man kan säga att vi ordfekaliserade - det var sofistikerat skitsnack helt enkelt. Det var hemskt kul, tyckte vi.

Sedan låg jag och raljerade med Elin och Henri i llisstugan och somnade tydligen mitt i en uppskruvad konversation. Det var också lite kul.



Jag och yngsta systern är verkligen inte lika varandra på en fläck. Utseendemässigt, that is.


Pappa grillade kött. Inser nu att jag inte har någon bild på hans vackra hustru Katarina, men det får bli nästa gång.


Oscar överförtjust i sina nya Converse. Eller?


Bale i den mörka och kyliga augustinatten som skrämde hem folk redan vid midnatt. Mörkret och kylan skrämde alltså, inte Bale. Fast man skulle kunna tro det...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0