Göra det bästa av situationen

Jag lät mig smickras och charmas av en liten och satt, karismatisk, miljömedveten och helt klart vänstersinnad avdelningschef (och naturligtvis även av möjligheten till att ens få jobba som socionom) - vilket resulterade i att jag, en aning oigenomtänkt, skrev på papper, vars innebörd och verkan kan göra mig olycklig, som jag så fint uttryckte det för några veckor sedan.

Jag ska vända papper i sommar, ja, rent formellt heter det så (ja, alltså inte direkt så, men typ), men vad jag har förstått så är det ett fritt jobb där man i stor utsträckning själv tillåts sätta formerna för sin myndighetsutövning (huvva - otäckt ord ändå - och lagens förlängda arm).

Jag tänkte göra hela biståndsbedömeriet till min egen fältnära grej. Undrar om jag kan få en handdator, som jag kan sitta på en parkbänk och dokumentera på, när jag så att säga befinner mig mittmellan de mellanmänskliga mötena??? Fast undrar hur det skulle bli med sekretessen då, med tanke på att datorn kan bli kvarglömd i gröngräset i någon wannabe-skogsdunge-bland-asfalt-och-betong. Ja, du ser, jag börjar redan resonera som en trist och byråkratisk kontorsråtta. HUR ska detta sluta? 

Lugn - jag brukar ordna det mesta så att det passar mina ändamål, vilket denna gång går ut på att bevilja så många kommunalt finansierade vård-assisterade resor till Karibien som bara möjligt är. Ha ha ha. Nä - men jag ska vara ute och träffa människor, samtala, synas, finnas - då gör jag det bästa av situationen för mig själv och kanske för andra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0