Min vän hösten

Igår kväll var jag på första träffen med bokslukarcirkeln och vi hade verkligen jättetrevligt! Och så fick jag mina fördomar om vegandesserter motbevisade. M:s chokladkaka var ljuvlig, trots att hon använt mjölkfritt margarin och noll ägg.

I dag har jag bara tagit det lugnt. Hade lite skallebang på förmiddagen, men nu har det äntligen släppt. Nu på eftermiddagen promenerade vi med B ner till sjön, där vi bara satt och njöt av den friska men ljumma höstbrisen. Vi har verkligen fått några fina brittsommardagar här och jag kände mig nästan lite sugen på att ta ett dopp i det klara sjövattnet - men förnuftet överrumplade mig och jag ångrade mig. Naturen är vacker i förhöstskrud. Det ligger som ett guldaktigt skimmer över allting och det gör mig på något vis nostalgisk, harmonisk och glad. September och oktober är de bästa månaderna på året!

Nu vet jag med all säkerhet att de håller på att renovera upp spökhuset. Det ska bli spännande att uppleva området och huset när det "lever", efter att institutionen flyttat tillbaka.

Nä, nu ska jag baka en hallon och björnbärspaj (de har en plocka-själv-frysdisk med präktiga lösviktsbär på Ica).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0