Städprofiler

I dag har vi firat svågern, som levat i tjugosju år. Tänk, det var tider det. 27. Kalaset hölls hos svärisarna.

Det var full rulle i huset, som vanligt när pojkarna är i farten. I kväll orkade jag inte leka så mycket med dem. Höll dem bara upp-och-ned några gånger var, kanske körde jag även några lyftsnurr vardera. Sedan har jag mest suttit och slöat i den komfortabla soffan och duckit ofantliga mängder kaffe. Kaffe är en himelsk dryck. Jag blir så lugn när jag kommer till mina bonusföräldrar och kaffet är ovanligt gott där.

Men nu är jag ändå trött, så trött. Behöver vila. Men det är svårt när den andra i hushållet tydligen lider av överskottsenergi. Svårt att komma till ro när byxben frasar mot varandra i raska steg, när sprayflaskor låter pshzt, pshzt, när denne andra städnynnar och damsugaren körar.

F är noggrann med att det alltid ska vara ordning och reda i vardagen. Jag är mindre kräsen på den punkten och fokuserar på det som inte syns vid första anblick. Jag gillar att skura ur kylskåpet, rensa skafferiet, sortera muttrar i verktygslådan och sånt. När jag nu blir ensam kommer dammråttorna och jag att dansa ringdans kring skåp och lådor, kliniskt rena på insidan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0