För att må bättre

Jag är lite nedgången. Jag känner mig som ett stillastående nav, mitt i en värld som snurrar runt mig så fort att tyngdkraften pressar mig mot marken. Och tiden rusar fram i sådant hast att min tanke och handling kappt hinner med.

För att må bättre behöver jag gaska upp mig och:

1) Klippa mina trasiga hårtestar

2) Besöka min kiropraktor. Han som är Mormon (fast de kallar sig något annat här i Sverige - någonting med "Jesu-Kristi-sista-heliga-kyrka", eller något...)och som under själva knäckningen, oprovocerat, försöker övertyga mig om att han och hans samfund INTE är för månggifte. Jag tror honom och bryr mig egentligen inte så värst om hans religiösa förehavanden - jag vill bara få min stackars rygg kvacksalvad. Och han har - bigamist eller ej - läkande händer, Mormonnaprapaten.

3) Börja engagera mig i uppsatsen - på riktigt!

Kommentarer
Postat av: Elin

Jesu kristi kyrka av sista dagar heliga är det till och med. Men inte långt ifrån. :)

2010-11-07 @ 13:41:22
Postat av: Linda

Din lilla besserwisser! Ja, just det - du hade ju en barndomskamrat som var mormon...Undrar om hon bär fotsid klänning och ingår i ett litet fru-harem i detta nu.

2010-11-07 @ 15:44:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0