Snart är det december

Det har varit lite mycket. Och till följd av detta smakar min munhåla städigt besk, har mina axlar förskjutits så pass mycket uppåt att jag ser synnerligen halslös ut, dunkar punkten på mitt framhuvud ilsket och ihärdigt och i går natt hade jag svårt att somna eftersom jag var övertygad om att jag då inte skulle vakna mer.

Jag funderar på allt jag måste, borde och vill göra.

I veckan som kommer måste jag jobba hårt med uppsatsen varje dag och infinna mig på mitt arbete inom socialpsykiatrin varannan kväll.

I veckan som kommer bör jag städa bort på uteplatsen (krukorna med sommarblommor har av kölden redan etsats fast i stenplattorna, och i rabatterna tornar vissna och snöbeklädda perenner upp sig likt likstela spindelben, och grillen och utemöblerna förtas av kyla och snart kommer det massiva snöfallet som omöjliggör alla försök till botgöring).

I veckan som kommer vill jag gå på hockey och avreagera mig och på folkets hus och se Don Pasquale på direktlänt från The Metropolitan och fika med mina vänner och klippa håret och besöka min Chiropraktor Mormonos.

Men veckan som kommer är fulltecknad av måsten...

Men i december - då ska jag ha roligt. Umgås med vänner. Gå på krogen. Dricka lugnande the. Virka. Fira en fridfull jul och ett gott nytt år!

Kommentarer
Postat av: jana

och ett av de måstena är ju att du ska vara kattvakt åt tyra och miss jones idag och imorgon! Förlåt fina och kraaaam

2010-11-08 @ 09:12:27
Postat av: Anonym

Fast det ser jag som avkoppling. Fredrik brukar säga att det inte finns några varelser som kan slappna av som just katter. Förhoppningsvis smittar det av sig.



Ha det bra där du är!



Kram

2010-11-08 @ 10:09:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0