Anekdoter från gruppboendet

Äldre, lite lätt förvirrad, herre: Du, jag funderar på det här godisproblemet...

Jag: Godisproblemet?

Äldre, lite lätt förvirrad, herre: Ja, att man måste tävla i Alla erforderliga klasser...

Jag: Vad är det för en tävling?

Äldre, lite lätt förvirrad herre: Ja, men den här godistävlingen....

Jag: Hur tävlar man i den tävlingen då?

Äldre, lite lätt förvirrad, herre: Jo, man simmar och gör sådant som liksom gör en förtjänt av godis.

Min tolkning: Tävlingsapekten kan härröra från simmningen som visades på teven och farbrodern behövde lite snarra, så jag gav honom en chokladbit.


Jag har hittat min favorit på boendet. Han är en osinlig källa till klockrena uttryck och roliga kommentarer (allt med en underbar touch av ett mycket skarpt intellekt)!

Senare under kvällen (när herren ska gå i säng):

Äldre, lite lätt förvirrad, herre: Men se där (pekar på örngottet som är märkt med hans namn), Kalle Karlsson (fingerat namn) står det där. Det är som ett omen, ett tecken, att här ska jag sova. Där står ju mitt namn så det är ju som uppenbart....

Morgonen därpå...

Äldre lätt förvirrad herre står och rakar sig vid handfatet i badrummet, medan jag bäddar hans säng.

Äldre, lätt förvirrad, herre: Fröken!

Jag: Ja?

Äldre, lätt förvirrad, herre: Jag måste lägga en prutt (konstaterande tonläge).

Jag: Gör du det...

Kaaaaaabbbbbrrrrraaaaaaaaaaaaaaaaaaaakkk

You have got to love them!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0