Rädd för naturen


Inget blåbärsår direkt

I dag sov jag länge. Vid elva väckte F mig med en kaffe på sängen (hans sätt att få liv i mig), så gick vi på en promenad i den slibbiga röthettan. Gick till en Ica en bit bort. Köpte drickor, några nektariner och en veckotidning (för ovanlighetens skull). F unnade sig en 88:an, men inte jag, för jag har börjat en nytt och hälsosammare liv. Sedan slog vi oss ned på ett naturskönt ängsområde och drack drickan och läste tidningen, nektarinerna glömde vi äta upp.

Efter vår lilla naturutflykt kom F på att jag borde försöka sälja in en ny idé till SVT (nöjesredaktionen?), "Rädd för naturen" skulle programmet heta och handla om oss människor vars största skräck utgörs av inbillade huggormar som lurar i gräset, attackerande tärnor och andra illasinnade fåglar och ilskna getingar. I sådant fall skulle F själv få ett helt eget avsnitt i den programserien. Men han är ju "allergisk" mot getingar...

När vi kom hem tänkte jag plugga, men i stället gjorde jag en massa annat, bland annat plockade jag blåbär runt husknuten. Några många blåbär belv det inte, men det räckte till en sats vaniljkakor och förmodligen också till min födelsedagstårta (har tänkt mig en blåbärsmoussetårta med browniebotten).


Peace


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0