Fika

I dag har allergin känts lite bättre, men det kan bero på att jag äter tabletter...

I morse åt jag frukost på ett café tillsammans med två fina väninnor. Vi hade trevligt och pratade om katter, hundar, vården, skönhet, filmer - det vanliga.

Julianne är vacker också när hon är sorgsen. Hennes skönhet är som spröda, tunna pärlemorsblad. Jag tänker på en hind - så oerhört skön i sin bräcklighet.  Men så ledsen. Jag önskar att jag kunde se, men jag är blind och tafatt. Jag önskar att hennes smärta inte fanns. Jag vill henne allt gott i världen.

Farrah hade fulländat sitt frisyrprojekt. Det svallande håret såg fantastiskt ut! Hon har verkligen slagit ut som en nyponros det senaste året. Jag beundrar hennes karaktär!

Framåt kvällen kom min närmsta kompis i klassen över en stund. Vi har blivit grannar, så jag kan nog se fram emot härliga höstkvällar med kaffe och cigg häruppe på höjden. 

Imorgon är det den tjugonde augusti. Redan.

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0