Fin födelsedag


En bit av tårtan, som var tio gånger godare dagen efter

Födelsedagen blev fin. F:s familj kom hit och firade mig. Vi hade trevligt, trots att smågrabbarna (F:s systersöner) var lite dagiströtta. Bakverken blev uppskattade - i synnerhet mazarinerna och punchrullarna. Tårtan gjorde sig bättre i dag (men var inte fy skam i går heller) - det är som att smakerna (choklad och blåbär) behövde gifta sig över natten.

Svärfar tränade fotboll med minsten i hallen och störsten höll på med elektronik. De är olika, de bröderna. Störsten är lugn och "pillrig" - han har ett stort ordförråd för sina fyra år, vilket inte är så konstigt eftersom han alltid haft mycket att berätta (började tala tidigt). Minsten rör sig energiskt och har en medfödd bolltalang och ett sinne för sportiga aktiviteter, han lärde sig gå mycket tidigt men har aldrig varit någon talare. Dessa pojkar är våra ögonstenar och vi är barnvakt åt dem åtminstone en eller två gånger i månaden - för vår egen skull. Det är någonting befriande - nästan förlossande - med att umgås med barn. Allting är så okomplicerat och lite utrymme ges till grubblerier och oro när man är med barnen. Dagens aktiviteter går av bara farten och ingenting kan helt förutses eller planeras fullt ut. Det är nog ganska nyttigt att ha sådana barndagar för en stressad, nervös och kontrollfreakig student...

Jag fick ett X-box 360 av F och svägerskan och hennes man. Jag blev överlycklig eftersom jag börjat tröttna lite på PS2. Vi for på spelbutiken direkt efter att gästerna farit hem och köpte vårt första spel: Prince Of Persia (fyran). Jag älskar äventyrs/rollspel! Av svärföräldrarna fick jag underbart tjocka och härliga badlakan och handdukar och dessutom en inte allt för oansenlig summa kontanter (som jag förmodligen skall köpa en cykel för).

Ja, det var en lyckad födelsedag på alla sätt!

I dag har vi förstört en del av födelsedagspengarna på förbrukningsvaror och en sjukt högljudd dammsugare (som ändå inte var i allra billigaste laget) och nu ska jag spela, spela, spela (trots att spelet kanske inte var det bästa). Vi ska chippa konsollen - så kan vi spela allt möjligt sedan (bland annat det allra senaste Prince-Of-Persia-spelet). I bland, när jag kommit över något fantastikst roligt och spännande spel, blir jag beroende och säger till F: Ja, vi ses om en vecka då!

Jag hann även med ett besök på vårdcentralen idag angående mina, sedan någon vecka tillbaka, kliande, svullna och rinnande ögon. Jag fick träffa en trevlig distriktssköterska som trodde det handlade om allergi och ordinerade några piller som jag ska äta och se om det blir bättre - har jag tur så försvinner besvären permanent efter en kur. Annars vet jag inte vad jag gör - för jag misstänker kraftigt att det är chicki, eller rättare sagt allergenerna i hennes saliv, urin och päls, som är boven i dramat. En sak är säker och det är att Chicki aldrig kommer att vara någon annans än vår (min - bara MIN) katt!

Baj baj


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0