The eye

I dag känns det skit! Vaknade upp och såg smockad ut. Ögat lever sitt eget liv och är från och till sjukt svullet - så att jag ser ut som ett läskigt monster. Jag ringde sjukvårdsupplysningen och svärmor som båda rådde mig att åka in på akuten. Men jag orkar inte. Dessutom känns inte Svullögat särskilt akut i jämförelse med hjärtinfarkter, strokeanfall, allvarliga skador etc. Det är inget dödligt med ett Svullöga, det är bara jobbigt och fult. Jag väntar tills på måndag och besöker vårdcentralen, eller hälsocentralen som det så fint heter nuförtiden.

Jag ska prova att sova i min klasskamratgrannes lägenhet i natt och se om det blir bättre av att vara någon annanstans (där inte Chicki finns).

Allting känns bara så jävla hopplöst just nu. Katten är väldigt viktig för mig, för oss. Och om det inte är katten så kan jag inte förstå vad det här handlar om. Katten är den senast tillagda allergialstraren i min tillvaro, tror jag åtminstone. Men vi klurar och klurar på alternativa miljöbovar. Vi vill så gärna att det ska vara någonting annat. Och kan det vekligen handla om allergi när bara det ena ögat är påtagligt påverkat, och det inte rinner från varken ögon eller näsa? Ja, framtiden får utvisa...


Svullögat i morse

Kommentarer
Postat av: Elin

Så du ser ut! Jag hoppas verkligen med er att det inte är katten!

2010-08-21 @ 23:16:03
Postat av: Ida

Vad du är lik Elin där! :D

2010-08-24 @ 21:53:14
Postat av: Ida

Vad du är lik Elin på den bilden :D

2010-08-24 @ 21:55:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0