Slapp dag och förvärrade symtom

I dag har varit en sådan där slapp dag som jag älskar och troligen behöver. Och när jag säger slapp så menar jag det verkligen! Jag har inte duschat och kammat mig, inte ens klätt mig ordentligt (jag älskar att cruisa runt i lägenheten insvept i täcket). Men jag har spelat tv-spel, surfat dator och virkat så klart. I bland känns det som slöseri på liv, när jag har sådana här instängda, nästan obefintliga, dagar men lika ofta reflekterar jag inte ens över det eventuellt destruktiva i det lite lätt asociala och apatiska beteendet. I dag har jag njutit insiktslöst!

Mina allergiska symtom blir vara värre. På morgonen är ögonen svullna och rinner och kliar utav bara helvete och min hårbotten är som en enda stor, vätskande, skorpa. Ja, det är lika vidrigt som det låter och allergimedicinen verkar inte hjälpa. Fuck! Och jag känner mig inte vacker precis - kan inte heller sminka mig för att ta fokus från de osmickrande röda ögoninramningarna, eftersom make- up förvärrar problemen. Vad fan göra? Jo, först och främst ska jag försöka eliminera samtliga potentiella allergiframkallare (Chicki exkluderad) och byta ut alla roliga allergifarliga produkter mot tråkiga allergivänliga sådana och om det inte hjälper måste jag ju be doktorn utreda vad (vem) exakt jag är allergisk mot och sedan måste jag väl take action - eller inte...

Jag jobbar inom demensvården natten mot tisdag, så jag ska försöka vända på nu. Måste vara vaken i några timmar till och sedan sova halva dagen i morgon. Det är nog inte bra för den mänskliga kroppen och själen att jobba nattetid (allting hamnar liksom i ofas) men hey - vad gör man inte för lite stålar?



Nä, nu ska jag fortsätta att göra allt som är ingenting.

Baj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0