Fyndat i hemmet med omnejd

Allergin har blivit värre igen. Vänster öga ser ut att ha gråtit non-stop i tre dygn, så svullet och rött är det. Det är som att chicki känner på sig att vår symbiotiska samexistens är hotad, för hon har aldrig varit så needy efter mig som nu! Jag vet inte vad jag ska ta mig till, men jag antar att jag måste börja med att gå till läkaren i nästa vecka. Ta blodprov.

Min yngre halvbror har inte hört av sig på några veckor. Lite trist, men jag var faktiskt mentalt förberedd på att han bråddes på far sin.

Jag fick ett energiryck och städade i natt. Fram till närmare fyra höll jag på och rensade i eftersatta lådor och överbelamrade skåp. Jag lyckades slänga en hel del skit och det känns alltid så befriande att bli av med ratet. Sedan hittade jag en del skatter i stökgömmorna också. Bland annat ett par efterlängtade söta örhängen (som jag nu inte kan använda pga. nickelallergenerna), lite behövliga bläckpennor, cd-skivor, ett halvfult armband i hårdplast och en massa andra saker, som jag letat efter i omgångar. I bland får jag städryck och då skurar jag så att skummet yr, dammsuger tills lemmarna värker och kastar säckvis (kanske lite lätt överdrift där) med grejer.

Jag är i grund och botten en liten samlare, för det är inte utan viss smärta jag kastar saker och i bland kommer det saker ut från soprummet och in i hemmet istället för tvärtom. I dag fann jag en alldeles prima gammal emaljgryta, i behållaren för metallinsamling (?), som nu tjänar som kruka åt en av mina Fredskallor. Fantastiskt charmig atteralj! Ja, man kan verkligen fynda på de mest otroliga ställen - till och med i sina egna skåp, lådor och återvinningslokaler...



För övrigt har jag inte gjort mycket i dag. Tänkte återuppta "sommarkursen", men sket i det. Jag njuter av att bara vara nu. Och det måste kanske få vara så. Jag har i stort sett varit 150 % aktiv med studier och arbete i fyra år nu. Behöver vila.

Nä, nu ska jag nog ta mig ett glas rosé.

Kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0