Trettiotre år

"Skriv" står det på den gröna knappen längst upp till vänster i bild, och då kände jag mig inspierad att göra just det.
 
Livet tuffar på. Ibland råkar jag se min spegelbild i en mörkt tågfönster och då blir jag medveten om att jag åldras. Pannan är fårad i fyra veck på höger sida. Det betyder kanske att jag ofta höjer på höger ögonbryn. Undrar om jag ser dryg ut när jag gör det. Kinderna har tappat sig elsticitet och munnen är som ett bestämt eller surt streck.
 
Börjar alltmer förvandlas till en yngre upplaga av mamma eller mormor. När mamma var trettiotre år hade hon tre barn, varav ett var nästan vuxet, och skulle snart få en ödesdiger cancerdiagnos. När mammas mor var trettiotre år så skulle hon bli mormor inom sex år.
 
Jag är trettiotre år och börjar om. Igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0