kalorier

Sedan jag börjat träna och leva sunt (ha ha ha) har jag fått insikt om just hur dåliga och dyrköpa godsaker egentligen är.

På konditionsapparaterna på gymmet finns det samvetestaxametrar som visar hur många kalorier man förbränner medan man plågas. På förpackningarna till exempelvis chokladbitar finns kaloriinnehållet redovisat. Och då behöver man inte vara mattesgeni för att räkna ut att en pytte 36 grams chokladkaka, som skulle passa i smurflandet, motsvarar 15 minuter på crosstrainern. Och man avstår även pygméchokladen. Jag undrar bara när det slutar kännas som att livet är en hel del tråkigare utan skadliga intag.

Kommentarer
Postat av: jana

brukar man inte snabbt nå något stadium i träningen då man blir frälst och lite hög på den? Man för dess predikan och förstår inte varför andra inte gör detsamma. Sen går det en månad till och man äter allt det goda igen och ser en film i soffan istället för att röra på sig.

Svar: Hm. Frälsningen låter vänta på sig. Kanske är det ett gott tecken. Min träning kanske blir till en ny livsstil after all...
senblommning.blogg.se

2012-07-16 @ 11:25:25
URL: http://ifilmernajagser.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0