Hundstilen

Detta med träningen trappas upp. Jag tränar flera pass i veckan+styrka. I morse, innan jobbet, provade jag och Wombat lite Body balance. Det var ett yogainspirerat mördarpass, där vi skulle böja och bända våra stackars kroppar i alla möjliga omöjliga krumelurer. FÖR ER KÄNNEDOM: jag har en lång historia av hopplös stelhet och koordinationssvårigheter.
 
Det fanns olika positioner som  deltagarnas kroppar skulle inta emellanåt. En sådan position hetten hunden och då kände jag mig som en sådan - en hund alltså. Hundar är kanske lite dumma och osmidiga, men ack så flåsande ivriga att vara till lags.
 
Fast det blir nog flera balanspass, eftersom det ändå var ganska härligt, och alldeles särskilt underbart var det när det var slut. I morgon bitti blir det spinning klockan 6.45. Jag menar allvar.
 
 
 
Om hunden, som innebär att stå på alla fyra från tårna, var kämpig, så kan du föreställa dig hur denna kändes.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0