Over-the-top-party (i miniatyr)

Innan jag flyttade uppöver kastade jag och systrarna ett litet over-the-top-party i lilla ettan i Sollentuna. Teman för dagen var överklätt, sofistikerat beteende och utsökta (?) bakverk. Alla tre skulle bära sina finaste kläder, baka och medtaga sin bästa tårta, OCH bete sig som en dam. Samtliga over-the-top-kategorier betygsattes, värderades stenhårt på en tiogradig poängskala. Bale vann den sammantagna tävlingen, eftersom hennes tårta var vacker och för att hon är så skötsam. Jag ock Bidi har ju (o)roliga personlighetsstörningar, och därför formidabla förågor att krydda till den mest formella och avsett stillsamma tillställning...

 
Ett litet jordgubbsportpurri (som borde givit mig extrapoäng i tårt-gamet; kategorin utförande)


 
Idas muffins var inte vackra, men smakade ljuvligt. Bales satsiga moussetårta samkade mest grädda och min fina minttårta smakade underbart.

 
Bidi vann klänning-tävlingen. Helt förtjänt! Bilder på mig i min utstyrsel gör sig inte här.


Föräldraplikten kallar, hur over-the-top det än är....

 
(Jag fattar inte varför bilderna bara gick att fixa hit i miniatyr. Ett tag tänkte jag att det kanske beror på att de laddats via min nya mini-dator, att allt liksom blir mini med den, sedan insåg jag det ologiska i det (eller?).)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0