Intrycken

Åh, Stockholm är ett myller av människor i rörelse överallt. Alla närande sina individuella drömmar och mål. Alla ensamma tillsammans. Vissa är ofantligt stressade och plöjer sig hänsynslöst och suckande fram i folkmassorna, andra tycks vara osedvanligt närvarande i nuet. Varje dag slås jag av miljoner spännande intryck. Förnimmelserna på pendeltåget har guldstandard:

En intressant man i sjuttiofemårsåldern. Rutig gubbkeps, trendiga glasögon med stora vindrutor, brun manchesterkavaj, hårt knuten brun och vinrödmönstrad slips under en tillknäppt väst, pressväckade tweedbyckor och solgula strumpor i väl ingångna loafers. Handen smekandes en bedårande enögd fransk bulldogg.

Två vackra människor - med honungsglänsande mörka skinn - lågmält samtalandes om kristendomens grundvalar och presumerade tilldragelser på den yttersta dagen, bläddrandes i tummade läderombundna heliga skrifter - överens om att domedagen är nära. Kanske viftade någon av dem med en broschyr med vackra religiösa målningar på framsidan - sådana målningar som finns i Vakttornet.

Tjugo minuter efter att jag varit på min första socionomintervju fick jag ett elva veckor långt sommarvikariat som biståndshandläggare i Bromma. Enligt min nya arbetsledare hade jag fantastiska referenser och hon påstod att hon inte kunde gå miste om tillfället att antälla mig. Jag kände mig mäkta smickrad.




Love

Kommentarer
Postat av: jana

hade velat se den enögda franska doggen! Och GRATTIS till vikket!!!!

2011-04-16 @ 00:38:11
URL: http://ifilmernajagser.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0