Överhettning

I dag fick jag smaka på konsekvenserna av att inte vara riktigt uppmärksam i skolan. Jag har haft annat att tänka på och inte fokuserat nämnvärt på hur skoluppgifterna skall lösas. I dag kom jag då till ett seminarium med en färdigskriven inlämningsuppgift, till vilken jag totalt missförstått instruktionerna. Jag hade inte ens sett hela Youtube-klippet som utgjorde det Case jag skulle reflektera över och "lösa", eftersom jag inte fattat att klicka vidare på näste filmsekvens...Snacka om förvirrat pucko!

Till mitt försvar kan nämnas att jag har haft lite mycket på sistone, med en make på avstånd och långväga resor därav, försäljning av bohaget, sortering av loppis och spara-jox, flyttpackning och förvärvsarbete.

Jag brukar fungera bra när det är "många järn i elden", men denna gång har jag känt mig mentalt avstängd, obrydd, trött. Denna gång blev (h)järnet överhettat. Det har hänt förut, överhettning som resulterade i utmattning och ohälsa. För kanske fem år sedan fick jag yrsel, domningar i händerna, andnöd, hjärnsläpp och till och med panikångestattacker, vid blotta åtanken av fysisk eller mental ansträngning. Då vilade jag. I sju veckor tog jag igen mig.

Jag verkar ha svårt med mellanting - antingen är jag as-aktiv och gör saker hela tiden, fixar och donar, producerar - eller så ligger jag pall på sängen och dummar ner mig i ett tv-spel i en vecka (jag skulle säkert uppfylla kriterierna för en uppsjö psykiatriska diagnoser, ha ha). Nu finns det emellertid inga större möjligheter till återhämtning, eftersom gigantiska skoluppgifter (som skall lösas på rätt sätt) ska in, försäljning skall ske, arbetspass skall utföras och så vidare. Låt oss hoppas att jag håller...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0