Efter tjugosju

Klassfesten var trevlig - mycket catching up, efter praktiktermin och sommar. Jag drack en måttlig mängd alkohol och for hem vid midnatt. Kände inte för att följa med storhopen på krogen. Fick sällskap hem med A som skulle åt samma håll, så vi slapp taxiutlägget.

För mig känns det ganska meningslöst, kroglivet. Efter en rolig förfest med intressanta diskussioner och spännande möten känns utgåendet ofta som ett enormt antiklimax. Jag kan inte längre roas av att springa fram och tillbaka i lokaler med allt för hög ljudvolym och blinkande lampor eller av att häva i mig dyra groggar tills jag/en väninna slutligen håller en väninnas/mitt hår medan hon/jag spyr i en snubbig toalett. Jag vet att någonting var till ända när jag var uppnådde tjugosjuårsåldern - då helt plötsligt fanns det en morgondag och det hämningslösa utelivet kändes en liten aning mindre fantastiskt.

 I dag har jag handlat, gjort en matig och god sallad och ätit upp den. Sedan var jag över en sväng hos klasskamratgrannen och drack ett glas inflyttningsbubbel. Hon hade fått det fint hemma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0